Pneuservis a prodej pneumatik - Ing. Roman Spilko
  • 606 144 336
  • info@appneu.cz

Nejlevnější pneuservis v Hradci Králové Třebeš

Pneumatiky z druhé ruky a protektory

 

Nabízí se otázka: proč asi to jiní vyhodili na smetiště ...

Následující odstavce jsou motivovány vlastními dlouholetými zkušenostmi - je mi jasné, že většina lidí se napřed spálí sama a teprve potom věří zkušenostem ostatních.

Jetiny

Ojeté pneumatiky jsou pro některé řidiče balzámem. Ano, někdo může mít štěstí a koupí třeba 6mm pneu za super cenu v perfektním stavu. Zpravidla řidiči na západ od nás moc dobře vědí, proč tuto pneumatiku vyhodili. Když vynechám pneumatiky o vzorku cca 3 mm a méně + prořezávané pneumatiky českými borci, tak často bývá důvodem vyhození pneumatiky poškození bočnice, několik hřebíků v běhounu, který český prodejce jetin pouze vytáhl před prodejem, probržděný běhoun (pneu sice lze dovážit, ale nedá se na takové pneumatice jezdit - vozidlo s takovou pneumatikou natolik plave a táhne do strany, že to odradí od jízdy na takovéto pneumatice i velmi silné nátury), závady kostry (házivost), zpuchřená pneumatika atd. Samozřejmě existují seriozní dovozci jetých pneu, kterým se tímto omlouvám, ale těch je velmi málo. Velmi často zákazník zakoupí jetinu v jiném rozměru, jiném rychlostním či nosnostním indexu, a tvrdí,že to nevadí, jelikož mu to řekl prodejce jetin. SAMOZŘEJMĚ, ŽE TO VADÍ - V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEPROJDETE STK!! Je zajímavé, že pro tento typ lidí je zpravidla volem odborný pneuservis, neodborný prodejce jetin je pro ně Bůh. Pokud pneumatika jde bezpečně opravit, tak opravu zaplatí v pneuservisu zákazník, nikoliv prodejce jetin, přičemž cena opravy bývá vyšší, než cena ojeté pneumatiky. A záruka? Zpravidla ve hvězdách!! Často při reklamování jetin prodávající tvrdí, že pneumatiku poničil pneuservis při montáži a reklamaci neuznají. Proč tedy neposkytují tito prodejci na jetiny servis a přezutí? Na to ať si každý odpoví sám!

 
Protektory

U protektoru je navulkanizován nový běhoun na starou kostru pneumatiky. U nákladních pneumatik výrobci nových pneu počítají s protektorováním, proto je při výrobě kostry nákladní pneumatiky počítáno s několikanásobným protektorováním. Je nutné si také uvědomit, jakou maximální rychlostí jezdí nákladní vozidlo a jakou osobní vozidlo, jaký jízdní komfort je v moderním osobním vozidle a nákladním. Samozřejmě, že moderní nákladní vozy jsou relativně pohodlné, ale stále to není osobní vozidlo. U osobních pneumatik nepočítají výrobci pneumatik s protektorováním. Neznám výrobce,který doporučí na svoji kostru navulkanizovat protektor. Jelikož současné osobní protektory se vyrábí v provedení patka-patka, není možné určit jednoznačně na první pohled výrobce kostry. Při provedení patka-patka dochází ke zvětšení síly bočnice, z čehož vyplývá zvětšení nejenom váhy protektoru, ale i zvětšení valivého odporu a tím větší spotřebě pohonných hmot. Použitá běhounová směs musí splnit v prvé řadě požadavky technologie výroby protektoru a nikdy nemůže dosáhnout stoprocentních parametrů nové pneumatiky. Často dochází k tomu, že u protektoru nevydrží kostra, což znamená, že protektor má sice ještě třeba i stoprocentní vzorek, ale je nepoužitelný. Protektor má zpravidla vysokou házivost a nevyváženost. Ačkoli existují protektory velmi dobré kvality, mnoho protektorů kmitá i o 5mm a nevývažky mnohdy překračují 150gr. Omlouvám se tímto protektorovacím závodům (nakonec každý se musí nějak živit) za svoji poměrně ostrou kritiku protektorů, ale tohle je moje několikaletá zkušenost. Další problém je v rychlostním symbolu. Protektory bývají často vyráběny v rychlostní kategorii Q => do 160km/h, což je pro většinu automobilů nedostačující - viz data v technickém průkazu motorového vozidla. Pravidelně se stává, že na "akčních protektorech" ze supermarketů s tzv. "doživotní zárukou" zákazník ani neodjede z pneuservisu. Aby vypadaly dovozové protektory jako nové pneu, jsou bočnice obroušeny víc než je zdrávo, dojde k porušení kostry a pod navulkanizovanou bočnicí skoro nic není a boule je na světě - a to pneumatika nemusela ujet ani jeden metr. Pravda, protektor snad vyreklamujete, ale zaplatíte za další práce pneuservisu a pohonné hmoty a možná napodruhé odjedete na krásných nových protektorech - někteří ale neodjeli ani na druhý pokus a teprve tato zkušenost je přiměla po vleklých dohadech s pracovníky hypermarketu při další reklamaci k návratu do naší firmy a zakoupení nových pneu. V tomto případě už neplatili potřetí plnou cenu pneuservisu, která u čtyř kol není zanedbatelná (může jít až o hodinu velmi odborné práce), ale zaplatili cenu nižší, protože při nákupu nových pneu naše firma poskytuje při zakoupení nových pneumatik na služby pneuservisu výrazné slevy. Je s podivem, že jsou reklamní nápisy na některých protektorech hlásají, že tento protektor je stejně kvalitní jako nová pneumatika se vší zárukou. Pokud je tedy protektor stejně kvalitní jako nová pneumatika, tak proč tedy nejezdí silniční závodní automobily na protektorech?! Nemohu se zbavit dojmu, že český člověk se raději vybourá, ale hlavně když ušetří pár desetikorun. Zkráceně: Protektor obecně nedosahuje stoprocentních vlastností nové pneumatiky. Může docházet k vyššímu zatěžování prvků zavěšení kol a ke zkrácení životnosti tlumičů a čepů.

 
Desatero důvodů, proč zakoupit nové pneumatiky

1) Pouze u nových pneumatik máte 100% jistotu, že pneumatika není poškozena provozem a máte na pneumatiku záruku.

2) Moderní pneumatiky poskytují výrazně lepší jízdní vlastnosti na všech druzích povrchu vozovek než všechny starší druhy pneumatik.

3) Moderní nové pneumatiky mají znatelně nižší valivý odpor, tudíž máte nižší spotřebu pohonných hmot až o 0,5l na 100km.

4) Aby byla zachována bezpečnost i při částečném ojetí,používá se měkčí běhounová směs při částečném vzorku, která ovšem má za následek větší opotřebení pneumatik ke konci životnosti. Proto je nesmyslné tvrzení příznivců "jetých pneumatik", že 30%ní vzorek vydrží 30% kilometrového výkonu nové pneumatiky (staré a ztvrdlé pneumatiky, které by tohle rčení splňovaly nepatří na moderní automobil).

5) Nové pneumatiky prošly náročnými výrobními testy, mají minimální házivost, takže šetříte vlastní tlumiče a čepy.

6) Nová pneumatika nemůže být "probržděná".

7) Nová pneumatika nemá "boule", není poškozena kostra pneumatiky.

8) Pneumatiky nemají průrazy, hřebíky v běhounu a nejsou "nalíčeny a opraveny pouze na prodej".

9) Při nákupu pneumatik v odborných firmách Vám prodají nové pneumatiky, které jsou vhodné pro Vaše vozidlo, splňují předepsaný rozměr, rychlostní a nosnostní index, poradí Vám na téma přípustné kombinace pneumatik, poskytnou Vám možnost okamžitého odborného přezutí, likvidace ojetých pneumatik atd. Většina slušných firem poskytuje na zakoupené pneumatiky slevy při přezutí, zákaznickou podporu a řadu dalších výhod viz. ceník prací pneuservisu při zakoupení pneumatik u nás.

10) Nové pneumatiky se liší nejenom cenou, ale i kvalitou a užitnou hodnotou. Nemůže tedy očekávat, že pneumatika v nejnižší cenové relaci Vám poskytne stejnou službu jako např. slovinská Sava, natož výrobek světové značky. Jsou velké rozdíly jak v kilometrovém výkonu, jízdních vlastnostech na suché vozovce, na vodě nebo na sněhu, kvalitě koster, valivém odporu, hlučnosti atd. Nemůžete tedy očekávat, že pneumatiky v cenách okolo 700,-Kč vč. DPH Vám udělají stejnou službu, jako dražší pneumatiky. Lepší pneumatiky nejsou dražší jen tak, ale v ceně je zobrazený vývoj a dlouhodobé testování, aby fungovaly tak, jak mají a jsou tvořeny vždy kompromisem kvality a ceny, nikoliv nízká cena na úkor kvality, testování a nízkých užitných hodnot. Nicméně i tyto pneumatiky nabízíme v našem bohatém sortimentu. Velmi častá česká otázka "za kolik máte pneumatiky - TY NEJLEVNĚJŠÍ - samozřejmě" nás nutí prodávat i tyto nejlevnější pneumatiky na úkor kvality, užitných hodnot, rychlostních a nosnostních indexů atd.

Jak říká můj kamarád : "Sice to moc nefunguje, ale ta cena nemá chybu".

Při zakoupení pneu u nás sleva na přezutí 15%

Webové stránky pneuservisu Ing. Roman Spilko - AP Pneu, Hradec Králové používají pro ukládání Vašich uživatelských nastavení a analýzu návštěvnosti technologii cookies. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním našich webových stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na Váš počítač. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím na odkaz v patičce webu.

Odvolat souhlas s použitím cookies