Prodej pneumatik a pneuservis HK Třebeš
  • 606 144 336
  • info@appneu.cz

Nejlevnější pneuservis v Hradci Králové Třebeš

Problémy s kolísavým volnoběžným chodem motoru vozidel Škoda Felicia 1.3 MPI

Máte problémy s kolísavým volnoběžným chodem motoru vozidel Škoda Felicia 1.3 MPI?
 

Vozy Škoda Felicia 1.3 MPI "trpí" na jednu velmi nepříjemnou závadu způsobenou pravděpodobně chybou (či vlastností?) ve firmwaru řídící jednotky. Do prostoru umístění škrtící klapky motoru ústí odvětrávání motoru, které obsahuje mj. i páry s kapičkami motorového oleje. Tento olej obsahuje po čase provozu i částečky karbonu, který znečistí časem škrtící klapku motoru. To má za následek to, že okraje škrtící klapky znečištěné karbonem "upraví" prostor, který je nejvíce využíván průtokem vzduchu ve volnoběžných otáčkách motoru a motor má tendenci "houpat" ve volnoběžných otáčkách v rozmezí 700-1000 ot/min (někdy až ke 1500 ot/min), místo standardních otáček cca 800 ot/min. Proto výrobce předepisuje vyčištění klapky po 30000 km (nebo jednou ročně). A dostáváme se k jádru problému: Po každém vyčištění škrtící klapky se změní velikost prostoru (o odstraněný karbon) mezi stěnou klapky a vlastní klapkou, což může mít za následek to, že motor běží (houpe na volnoběh, má malý tah od nízkých otáček) hůře, než před touto "opravou". Volnoběžné otáčky jsou v rozmezí 700-1500 ot/min (někdy až ke 2000 ot/min), místo standardních otáček cca 800 ot/min. U všech novějších vozidel značky Škoda (ale i u Felicie 1.6 MPI) je stav vyčištění klapky zahrnut do funkcí firmwaru řídící jednotky, takže po několika ujetých kilometrech se škrtící klapka automaticky překalibruje na "nové" hodnoty mezery, jen firmware Felicie 1.3 MPI to neumí. Pokud zákazník trvá na opravě kolísání volnoběhu, tak je mu často autoservisem nabídnuta nová řídící jednotka v ceně několika tisíc korun a výměna řídící jednotky včetně přizpůsobení imobilizéru není též prací za "stovku". Naštěstí české hlavičky vymyslely program, který umí ve stávající řídící jednotce přepsat staré adaptační hodnoty (ze "špinavé" klapky) novými adaptačními hodnotami, které zadává výrobce do zcela nové řídící jednotky. Tento "trik" má za následek to, že ze staré řídící jednotky uděláme softwarově "jako by zcela novou" řídící jednotku a ta se přizpůsobí stávající škrtící klapce. Tímto "trikem" se vyhneme výměně řídící jednotky za novou i překódování současného imobilizéru. Stažení i použití tohoto programu je legálně zdarma, jen musíte mít funkční notebook a speciální komunikační kabel v ceně cca 700-900 Kč (Fast KKL - USB nebo Fast K-COM KKL).

Pokud nemáte potřebné vybavení (notebook a speciální kabel), můžete využít níže uvedené nabídky:

Přepsání řídící jednotky SIMOS 2 vozu Škoda Felicia 1.3 MPI výchozími adaptačními hodnotami provádíme za 299,- Kč vč. DPH.

Vyčištění škrtící klapky s přepsáním řídící jednotky SIMOS 2 výchozími adaptačními hodnotami u vozu Škoda Felicia 1.3 MPI provádíme za 499,- vč. DPH.

 

Škrtící klapka Škoda Felicia 1.3 MPI

Řídící jednotka Škoda Felicia 1.3 MPI

Při zakoupení pneu u nás sleva 40% na přezutí!

Webové stránky pneuservisu Ing. Roman Spilko - AP Pneu, Hradec Králové používají pro ukládání Vašich uživatelských nastavení a analýzu návštěvnosti technologii cookies. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním našich webových stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na Váš počítač. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím na odkaz v patičce webu.

Odvolat souhlas s použitím cookies