Pneuservis a prodej pneumatik - Ing. Roman Spilko
  • 606 144 336
  • info@appneu.cz

Nejlevnější pneuservis v Hradci Králové Třebeš

EURO Štítky

Nové pneumatiky prodávané po 1.11.2012 by měly být označeny tvz. Euro štítkem. Co lze z něho vyčíst?

Euroštítek - další zbytečnost nařízená Bruselem...

  • 1) Označuje hodnotu valivého odporu dané pneumatiky. Písmeno "A" znamená nejmenší valivý odpor, "G" nejvyšší valivý odpor pneumatiky. Čím je nižší valivý odpor pneumatiky, tím je menší spotřeba pohonných hmot.
  • 2) Označuje adhezi na mokru. Písmeno "A" značí nejlepší adhezi na mokré vozovce, "G" nejhorší adhezi na mokré vozovce. Čím je lepší adheze pneumatiky na mokré vozovce, tím lépe pro naši bezpečnost "na vodě".
  • 3) Označuje výši hluku v dB, kterou vydává pneumatika v provozu při konkrétních podmínkách stanovených EU. Čím je nižší tato hodnota, tím je pneumatika tiší. Počet ")" za údajem výše hluku v dB udává srovnání s připravovanou normou EU, kde symbol ")" znamená, že splňuje a překročuje normu EU pro nové pneumatiky v roce výroby 2016, dvě "))" udávají, že splňují normu EU pro nové pneumatiky v roce výroby 2016 a tři ")))" udávají, že by pneumatika již nesplnila normu EU pro výrobu nových pneumatik v roce 2016.
Můj soukromý názor.

Nápad na povinné označování pneumatik tzv. Euro štítky nebyl špatně míněn, bohužel nic není pouze černé a bílé, jak se uvádí na Euro štítku.

  • 1) Je pravda, že čím je menší valivý odpor, tím je menší spotřeba PHM, ale platí i to, že čím je nižší valivý odpor, tím je horší adheze na suchu, hluboké vodě, sněhu atd.
  • 2) Je pravda, že čím je lepší adheze na mokru, tím lépe, ale na suché vozovce či sněhu to platí často obráceně.
  • 3) Je pravda, že čím má pneumatika nižší vydávající hluk, tím je tišší. Druhým faktem je ale to, že lidské ucho vnímá každou frekvenci zvuku jinak, takže může nastat situace, že pneumatika s vyšším údajem hluku se nám zdá tišší než ta s vyšším udávaným údajem. Dalším faktorem je zvukový projev v celé škále rychlostí, nejenom při té rychlosti, kdy probíhá měření hluku dle požadavku EU.

Pokud mám dobré informace, tak certifikaci štítků si provádějí výrobci sami a tak se nabízí otázka, jestli všichni výrobci používají stejný "metr" či naprosto stejné podmínky měření. Myslím si, že ne tak docela, ačkoliv veškeré certifikace pneumatik jsou (resp. měly by být) provedeny v souladu s technickou dokumentací nařízenou EU. Ministerstvo dopravy ČR může vyžadovat, aby výrobci či hlavní distributoři pneumatik v ČR poskytli MD technickou dokumentaci za účelem posouzení správnosti uvedených hodnot a tříd certifikace, neboli pouze "papírově ověřit", nikoliv přeměřit výsledky certifikací při naprosto shodných podmínkách...

Údaje na štítcích berte jako malou nápovědu, ale rozhodně ji neberte jako dogma. Každý seriózní pneuservis Vám řekne o dané pneumatice podstatně více informací, než hlásá povinný Euro štítek.

Při zakoupení pneu u nás sleva na přezutí 15%

Webové stránky pneuservisu Ing. Roman Spilko - AP Pneu, Hradec Králové používají pro ukládání Vašich uživatelských nastavení a analýzu návštěvnosti technologii cookies. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním našich webových stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na Váš počítač. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím na odkaz v patičce webu.

Odvolat souhlas s použitím cookies